POŠALJI SMS Zmajko Portal: TUNEL HRANJEN i MOST ZRTAVA GENOCIDA U SREBRENICI - Gorazde

TUNEL HRANJEN i MOST ZRTAVA GENOCIDA U SREBRENICI - Gorazde


 Za bolje razumijevanje priče o tunelu Hranjen, koji je trebao Goražde spojiti sa Sarajevom, na početku ćemo definisati osnovne pojmove. Investitor je pravno ili fizičko lice za čiji se račun investira. Konkretno, na tunelu Hranjen investitor je Federacija BiH, koja preko svoga Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH, kao naručioca, investira ranije osigurana sredstva za realizaciju ovog projekta.

Izvođač radova je pravno lice koje, za račun investitora, izvršava ugovorene radove. Kada je u pitanju tunel Hranjen – izvođač radova je sarajevska firma Euroasfalt. FIDIC je francuski akronim za Međunarodni savez inženjera konsultanata koji su 1913. osnovali inženjeri iz Francuske, Belgije i Švicarske.


Sredstva za građenje obezbijeđena su iz akumulirane dobiti BH Telecoma i vrijednost projekta bi sa PDV-om trebala biti 81 milion maraka. Javnim preduzećem Autoceste Federacije BiH su upravljali generalni direktor Adnan Terzić (SBB) i izvršni direktor za projektovanje i gradnju Jasmin Bućo (SDA).

Na raspisani tender prijavljuje se samo jedna firma i to sarajevski Euroasfalt. Federalni premijer Fadil Novalić svjedočit će 22. septembra 2018. godine svečanom potpisivanju ugovora između Autocesta i Euroasfalta. Za nadzor radova Autoceste su izabrale IPSA Institut iz Sarajeva. A onda nastaju problemi.


– Jedan razlog je što je poskupio materijal u posljednje dvije godine. Drugi razlog je što će svi davati puno veće cijene, plašeći se loše geologije. Idejni projekat je podrazumijevao da je 80 posto dužine tunela u drugoj kategoriji stijenske mase. Pokazalo se da je tih 80 posto ustvari u četvrtoj i petoj kategoriji. Tačno se zna kakva podgrada ide za drugu kategoriju i koliko se dnevno može iskopati, a kolika podgrada ide i koliko se dnevno može iskopati za četvrtu i petu kategoriju stijenske mase, istakao je Terzić.

Iz firme Euroasfalt su protekle sedmice saopćili da je “tunel većim dijelom bio na granici izvodivosti”, te da su “zabilježili i nepredviđeni događaj podzemne poplave”, da su prešli preko podzemnih jezera i da su “u više navrata angažovali speleologe i prošli nekoliko podzemnih galerija”.

Međutim, inženjer iz JP Autoceste u svom izvještaju navodi da je “izvođač samoinicijativno promijenio trasu tunela”, te tako izazvao podzemne poplave klizišta jer je tunel pozicionirao ispod rijeke Čemernice. U sve je, prema izvještaju, bio uključen i nadzor.


Radovi na tunelu Hranjen su obustavljeni prošle sedmice. Novac predviđen za izgradnju je potrošen, a urađena je samo trećina posla.


Most žrtava genocida u Srebrenici-Goražde




Nakon više od godinu dana rada na potpunoj rekonstrukciji mosta Žrtava genocida u Srebrenici, konačno su radovi u završnoj fazi.

Ovaj most je dobio ljepši i bolji izgled, a uskoro se završavaju i posljednje pripreme i rasvjeta.

Ovaj most je u proteklom svom periodu pretrpio ogromna oštećenja, a radove na ovom mostu obavlja sarajevska firma ŽGP a cjelokupan projekat finansira JP ceste FBiH.

Postavlja se pitanje?


Sada kada se radovi privode kraju, i sve je spremno za otvaranje mosta, postavlja se pitanje o izgradnji kružnog toka u sklopu mosta.

Zašto se izgradnja kružnog toka nije mogla uporedno graditi sa obnovom mosta, sada kada je most spreman za otvaranje, počinje izgradnja kružnog toka i most ce biti obustavljen.

ZAŠTO? 

Nema komentara:

Objavi komentar